top of page
ניקוב חורים באוזן

ניקוב חורים באוזן

מאיזה גיל בדרך כלל מתחילים ומה השיטות הנפוצות

אחד הרגעים המיוחדים בחייהם של הורים טריים, הוא הרגע בו הם לוקחים את ילדיהם אל חנות שם הם יכולים לעשות ניקוב חורים באוזן. בדרך כלל, באופן היסטורי, מסורתי, זה נהוג יותר אצל בנות, כאשר אצל בנים זה נעשה בגיל יותר מאוחר, במידה והם מעוניינים בכך. אומנם בשנים האחרונות יותר ויותר נערים וגברים עונדים עגילים, אך עדיין מדובר בשכיחות נמוכה יותר ביחס לבנות, וכאמור זה קורה בגיל הרבה יותר מאוחר מהן.

ניקוב חורים באוזן הוא רגע מיוחד, מאחר והוא מוסיף אלמנט ייחודי ושונה לפנים בכלל ולאוזניים של הילדה בפרט. יחד עם זאת, צריך לומר שהנושא הזה מעורר לא מעט ויכוחים בקרב הורים רבים, ולא פעם גם מעורבות בו סבתות, אשר מביעות דעה ועמדה שונה משל הורי הילדה. מה שכן, קיימת הסכמה די רחבה, שמוטב לעשות זאת בגיל צעיר, לפחות את החורים הראשונים. אחר כך הילדה תגדל ותחליט אם היא רוצה עוד חורים או לא.

מאיזה גיל מותר, נכון ורצוי לעשות את זה

בעיקרון, ההמלצה היא לבצע את הניקוב כשהילדים עדיין תינוקות. זאת על מנת שהם לא ירגישו את זה. אומנם לא מדובר בפעולה שיוצרת כאב, אך עבור ילדים זה יכול להיות לא נעים. לכן מקפידים לעשות את החורים הראשונים כבר אחרי מספר חודשים.

כן חשוב לעשות את הניקוב אחרי שהילדים עוברים את סבבי החיסונים הנדרשים, זאת על מנת שלא ייגרם להם נזק. אפשר כמובן גם לחכות שהילדים יהיו אחרי גיל שנה, בשביל להרגיש הרבה יותר בטוחים עם התהליך. אם מחליטים לנקב את האוזן בגיל צעיר, חשוב שהעגיל יהיה קטן, שטוח, צמוד לעור ולמנוע כל אפשרות שהתינוק יוכל לתלוש אותו.

כאמור, ניקוב חורים באוזן זה הליך מאוד מרגש ומיוחד. הוא מוסיף הרבה עניין וצבע. היום אנחנו נראה הורים אשר בוחרים לנקב בשני הצדדים, כאשר הרבה פעמים עם השנים הם ינקבו חורים נוספים באוזן. בפרט בגיל ההתבגרות נוכל לראות ילדים וילדות עם שורה של חורים ועגילים לאורך כל תנוך האוזן.

כיצד עושים את זה?

ניקוב חורים באוזניים בשנים האחרונות עורר הרבה חילוקי דעות בקרב אנשי מקצוע,

בכל הקשור לאופן הביצוע.

ישנם שתי שיטות איך ניתן לנקב:

  1. ניקוב הנעשה ע"י פירסר מומסך ומקצועי באמצעות מחט

  2. ניקוב ע"י ערכה סטרילית חד פעמית.

אני רואה בניקוב חורים באוזניים ע"י מחט בשיטה הפחות נכונה

ניקוב הנעשה ע"י מחט גורם להחלמה יותר איטית של הנקב ובנוסף, החור עצמו יותר עבה.

נוסיף לכך שניקוב חורים באוזניים נעשה בד"כ בקרב תינוקות ונוער ורצוי לנקב את שתי האוזניים בו זמנית כדי למנוע חרטה או כאב פעמיים.

מה שבלתי אפשרי בביצוע ע"י מחט.

ניקוב ע"י ערכה חד פעמית סטרילית נעשה באופן הבא:

נציג בפני הלקוח/ה סטנד ובו מבחר של דוגמאות,

לאחר שהלקוח בחר נוציא את הערכה הסטרילית לפי מספר העגיל.

לחטא את הידיים היטב ואח"כ את אזור הנקב.

נסמן בטוש סימון את האזור בהתחשב באנטומית האוזן ונראה ללקוח לאישור.

ספרו עד שלוש ויש לכם עגילים!

בסטודיו שלנו ניקוב חורים באוזניים נעשה ע"י הערכה הסטרילית ובמתכות הכי בריאות וטובות שיש.

הניקוב נעשה בו זמנית בשתי האוזניים.

הסטודיו מתמחה בתחום כ 10 שנים וניקב מאות אלפי תינוקות בגיל הרך עד מבוגרים

 

 

 

ניקוב חורים באוזן נעשה בדרכים שונות. לפני שנסביר כיצד זה יכול להתבצע, חשוב להבהיר שלא משנה השיטה, יש לוודא שהפעולה מתבצעת על ידי איש מקצוע, אשר מקפיד על תהליך היגייני, חשוב שהוא יחטא היטב את כל הכלים והמכשירים בהם הוא משתמש, וכן הוא צריך למרוח משחה מאלחשת על האוזן בשביל למנוע כאב. אם מתגלה זיהום או כל דבר אחר אחרי שמנקבים את האוזן, יש לפנות באופן מיידי לרופא.

השיטות הנפוצות לניקוב חורים באוזן הן באמצעות אקדח פשוט, שמנקב את האוזן בעדינות ומכניס לתוכה עגיל שטוח והדוק. זו השיטה הנפוצה ביותר לניקוב חורים באופן כללי ובפרט לילדים. יחד עם זאת, עם השנים התפתחה שיטה נוספת, אשר מונעת את הצורך בשימוש באקדח, מדובר על ערכה חד פעמית שמאפשרת לנקב את האוזן באמצעות מוט דק מאוד. השיטה איננה כואבת והיתרון שלה הוא בכך שמדובר בערכה חד פעמית ולכן היא לא ניתנת להעברה. לא נעשה בה שימוש על ילדים או מבוגרים אחרים.

לפני שבוחרים באיזו שיטה לנקב את האוזן, יש לבחון היטב את התנאים בהם תהליך הניקוב נעשה, יש לבחון היטב שאכן מי שמבצע את השירות מקפיד שהמקום יהיה נקי וכאמור משתמש בחומרים שמונעים או מצמצמים באופן ניכר את תחושת הכאב.

bottom of page