top of page
סגנונות קעקועים נפוצים

סגנונות קעקועים נפוצים

כל מקעקע והסגנון הייחודי שלו

לפני ארבעים ושלושים שנה, קעקועים נתפסו כעניין של תרבות של השוליים. כמעט ולא היינו יכולים למצוא אותם בתרבות הפופולארית, אלא בקרב אמני שוליים, מלחים ובעלי מקצוע בתחומים שונים. הרבה פעמים אנשים פנו אל סטודיו לקעקועים על מנת לקעקע קעקוע עם מסר מסוים, למשל, קעקוע שמלמד על שייכות והזדהות עם קבוצה או רעיון מסוים.

היום לעומת זאת, כפי שאנחנו יכולים לראות, קעקועים הם דבר מאוד פופולארי בקרב כל שכבות האוכלוסייה. החל מבני נוער, חיילים, חבר'ה אחרי צבא, בקרב הורים לילדים ובמהלך השנים אפילו סבים וסבתות החלו לקעקע את גופם.

אנשים בוחרים לקעקע דברים שונים על גופם. יש מי שבוחר לקעקע קעקוע אחד ספציפי, ויש מי שהופך את גופו ליצירת אומנות ייחודית עם מגוון רחב של קעקועים בכל אזור אפשרי בגוף. לעיתים הקעקועים יש להם משמעות (אישית, לאומית, דתית) ולעיתים אין להם שום משמעות אלא רק יופי.

כל אחד ואחת אשר פונים אל סטודיו לקעקועים, בוחרים למי לפנות על פי סגנון ואיכות המקעקע במקום. בחלק הבא של המאמר אנחנו נבחן מספר סגנונות של קעקועים, ולאחר מכן אנחנו נציג מספר נקודות שקשורות לאופי בחירת מקעקע וסטודיו לקעקועים. חשוב להדגיש כאן, אפשר למצוא לא מעט אנשי מקצוע בתחום זה כמעט בכל יישוב. לכן, לפני שבוחרים אל מי לפנות, יש להיכנס מעט אל תוך התחום בשביל להבין איך הוא מתנהל וכיצד בוחרים מקעקע בצורה נכונה.

סגנונות של קעקועים

בדומה לאומנויות אחרות, כך גם בתחום של קעקועים, אנחנו יכולים למצוא סגנונות שונים של מקעקעים. כל מקעקע מתמחה בסגנון אחד או יותר, והבחירה שלנו בסטודיו כזו או אחר, נובעת בין היתר מהשאלה, באיזה סגנון הוא מתמחה. בחלק זה, אנחנו נציג מספר סגנונות של קעקועים:

יד חופשית – מדובר על סגנון קעקוע ללא דוגמא ספציפית. הלקוח נותן למקעקע אפשרות לקעקע באופן חופשי, על פי רעיון מסוים אך לא על פי דוגמא ספציפית.

קעקועים ריאליסטיים – קעקועים שמקורם באלמנטים אמיתיים, בין אם זה פורטרט של אדם, תמונת נוף או כל דבר אחר. אפשר להביא רעיונות מהבית או להשתמש ברעיונות שיש בקטלוג של הסטודיו.

קעקועים גיאומטריים/סימטריים – הכוונה לצורות וסימנים מאוד ברורים ומדויקים, מבחינת קווים, נקודות, יסודות. השימוש בסוג כזה של קעקועים נפוץ כשרוצים לקעקע סמלים דתיים או יסודות מהטבע.

קעקועים אולד סקול/ניו סקול - סגנון אולד סקול מתאפיין בקווי שחורים בולטים עם שימוש בצבעים בסיסיים. לעומת זאת, סגנון ניו סקול, מתאפיין בצבעים חזקים ועזים יותר, גם אם הקעקוע עצמו יכול להיות חסר הגדרה בצורתו.

כיצד בוחרים סטודיו לקעקועים?

כאמור, אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד מקומות בהם ניתן לעשות קעקוע, בסגנונות שונים, השאלה היא כיצד בוחרים את המקום הרלוונטי והנכון עבורנו.

הכלל הראשון הוא לחפש מקום שנחשב אמין, מקצועי ואיכותי. אנחנו יכולים להיעזר לכך בהמלצות וחוות דעת של חברים, בני משפחה, אתרי אינטרנט ועוד. ככל שיש למקום יותר המלצות חיוביות, כך אנחנו נדע שהמקום אכן מומלץ ורציני. בנקודה זו, אנחנו נבחן גם באילו קעקועים המקעקעים במקום מתמחים ונרצה לראות עבודות ישנות שהם עשו.

הכלל השני, אנחנו צריכים לגשת אל המקום ולראות איך הוא מתנהל, חשוב לבדוק עד כמה המקום שומר על היגיינה, בפרט בזמן שהמקעקעים עושים את עבודתם. אם אין לנו דוגמא משלנו לקעקוע, אנחנו צריכים לבחון מה המקום מציע לנו, איזה קטלוג עומד לרשותו ועד כמה הוא מדבר אלינו.

הכלל השלישי, אחרי שהחלטנו על מקום מסוים, עלינו לבחון עלויות, זמנים, וכל דבר שקשור לתנאי השירות של המקום. באופן טבעי נרצה לקבל שירות ממקום אצלו נוכל לעשות קעקוע בתנאים הטובים ביותר, מתוך הבנה שמדובר בקעקוע קבוע לכל החיים ואסור שיהיו טעויות, לא בעבודה ולא בשום דבר אחר.

bottom of page